پاستیل نواری شیبا

اگر به فکر خرید یک خوراکی با مزه و هیجان انگیز هستید که خوش مزه و ترش و شیرین باشد، پاستیل نواری شیبا پیشنهادی عالی برای شماست. پاستیل ها به شکل های جذابشان می توانند دل از هر کسی ببرند. شاید بتوان پاستیل را نوعی آب نبات ژله ای دانست. بعضی ها دوست دارند آن را بجوند و بعضی ها مثل یک آب نبات مدت ها آن را در گوشه دهانشان می گذارند. پاستیل ها در شکل ها و طعم های متنوع در بازار وجود دارند و به دلیل شکل های جذاب و طعم های خوشایند و پرطرفدارشان مورد پسند بسیاری از افراد هستند. علاقه به پاستیل محدودیت سنی ندارد و تمامی افراد از کودکان تا بزرگسالان این خوراکی را دوست دارند و اغلب در سبد تنقلات دیده می شود. محصول پاستیل شیبا از نوع نواری 50 گرمی طعم میوه و مزه ترش و شیرین دارند.

بسیاری از افراد این باور نادرست را دارند که ژلاتین موجود در پاستیل تامین کننده کلسیم بدن است و انواع میوه ای آن می تواند ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین کند و می تواند جایگزین مناسب و مقوی برای افرادی که به میوه علاقه ندارند، باشد اما باید بدانید ژلاتین موجود در پاستیل از نوع ژلاتین حیوانی و ژلاتین پست ترین نوع پروتئین است که پروتئین موجود در آن از پروتئین گوشت، شیر و تخم مرغ و… بسیار کمتر است و ارزش غذایی بسیار پایینی دارد و برای تامین کلسیم و سایر ریز مغذی های مورد نیاز بدن منبع خوبی نیست.

 

پاستیل میوه ای شیبا

پاستیل میوه ای شیبا

پاستیل برای اولین‌بار، بطور اتفاقی و البته خلاقانه اختراع شد؛ فردی در حال درست کردن آبنبات بود که تصمیم گرفت ژلاتین و اسانس میوه نیز به آن اضافه کند و برای تنوع، آن‌را درون قالب خرسی‌شکل ریخت و اینگونه اولین پاستیل را تولید نمود. از انواع پاستیلها، پاستیل میوه ای است.. پاستیل حاوی ژلاتین، شکر و مواد افزودنی با طعم‌ها، رنگ‌ها و شکل‌های ظاهری متنوع وجود دارد. برای براق کردن پاستیل از نوعی واکس استفاده می‌کنند که البته برای سلامتی انسان خطری ندارد.پاستیل که برخی از افراد به آن آبنبات ژله‌ای نیز می‌گویند، نوعی شیرینی نقلی و کوچک است که حالت لاستیکی مانند دارد. به کارگیری ژلاتین در تهیه پاستیل، سبب شده تا این خوراکی خوشمزه حالتی نرم و جذاب داشته باشد؛ به گونه ای که در زمان خوردن، سریع در داخل دهان آب می‌شود.متخصصان می‌گویند هیچ دارویی، توانایی بازسازی غضروف تخریب شده را ندارد. همچنین می‌گویند اخبار مربوط به تاثیر غضروف سازی پاستیل، صحت و پشتوانه علمی ندارد و افراد با تکیه بر این شایعات، سلامتی خود را به خطر نیندازند. برای خرید پاستیل میوه ای شیبا با ما در ارتباط باشید.

هرچند که پاستیل مزایای زیادی دارد اما همانطور که میدانید هرچیزی ممکن است برای بدن عوارضی داشته باشد. مضرات پاستیل میتواند شامل موارد زیر باشد؛ در روند تهیه ژلاتین از استخوان گاو باید حتما از روش آنزیمی صحیحی استفاده شود وگرنه مشکل ساز خواهد بود و بیماری‌های دامی را به انسان منتقل می‌کند. لذا توصیه می‌شود حتما از برندهای معتبر پاستیل استفاده کنید. از سویی در پاستیل های متفرقه از واکس نامرغوب برای براق کردن آن استفاده می‌کنند که به‌شدت برای سلامتی انسان مضر است. توصیه می‌کنیم از مصرف پاستیل‌هایی که مجوزهای استاندارد روی بسته آنها درج نشده است خودداری نمایید.در تولید پاستیل هم از قند طبیعی و هم از قند مصنوعی استفاده می‌شود و نوع بدون قند آن نیز وجود دارد. گلوکز موجود در پاستیل موجب حالت کشسانی آن می‌شود اما مصرف بیش از حد آن، موجب چاقی، پوسیدگی دندان و افزایش قندخون می‌گردد. لذا تولید پاستیل بدون گلوکز باعث شده است که استفاده از آن بدون دغدغه و با عوارض کمتری همراه باشد.

 

پاستیل یوگولو شیبا

پاستیل یوگولو شیبا

بدون شک پاستیل یوگولو به عنوان محبوب ترین خوراکی در میان کودکان و بزرگسالان شناخته می شود که با وجود اشکال و طعم های مختلف، ذائقه هر فردی را تامین می کنند. شاید معروف ترین نوع پاستیل، پاستیل های خرسی باشد که تکه ای رنگی ژلاتینی با طعم های متنوع بوده و جالب است بدانید که تاریخچه پاستیل با تولید به شکل خرس های رنگارنگ شروع شده است.نباید پاستیل و خوراکی هایی مانند آن با وعده های غذایی جایگزین کرد زیرا این خوراکی مواد مورد نیاز بدن را تامین نمی کنند خیلی زود با ذائقه فرد به دلیل طعم شیرین و چربشان سازگار می شوند.ترکیبات ژلاتینی موجود در پاستیل باعث می شود که آنها به مخاط دهان و دندان ها بچسبند و سبب پوسیدگی دندان ها شوند پس پاستیل را نجوید و اجازه دهید در دهان تان آب شود و بعد از خوردن پاستیل آن سریع مسواک بزنید.خوراکی های شیرینی مانند پاستیل، به خصوص وقتی فرد برای چند ساعت چیزی نخورده باشد، به دلیل قند زیادی که دارند سبب افزایش ناگهانی قند خون و احساس سیری به فرد می شود اما این احساس فقط حدود نیم ساعت پایدار است چون افزایش قند خون با افزایش ترشح انسولین همراه است و خیلی زود دوباره گرسنگی سراغ فرد می آید، به همین دلیل است که مصرف متداول شیرینی ها باعث افزایش تعداد دفعات گرسنگی در روز شده و فرد مجبور به مصرف کالری بیشتر از نیازش می شود. به این ترتیب پاستیل و سایر شیرینی ها باعث به هم خوردن موازنه کالری های دریافتی شده و چاقی فرد را در پی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

 

طرز تهیه پاستیل

طرز تهیه پاستیل

ابتدا آب جوش را داخل یک کاسه استیل می ریزیم، سپس پودر ژله را به همراه ژلاتین و گلوکز به کاه اضافه می کنیم. حالا کاسه را به روش بن ماری روی بخار آب ( کتری در حال جوش یا سماور ) قرار می دهیم و مواد را در آب حل می کنیم.پودر ژله، ژلاتین و گلوکز باید به طور کامل در آب حل شود. حالا یک قالب سلیکونی انتخاب می کنیم و با مقدار خیلی کمی روغن مایع داخل قالب را چرب می کنیم. در ادامه مایه پاستیل را داخل قالب می ریزیم و داخل فریز قرار می دهیم.توجه داشته باشید که پاستیل باید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درون فریزر بماند تا خودش را بگیرد. پس از گذشت این زمان دست هایمان را با روغن مایع کمی چرب می کنیم و پاستیل ها را دانه به دانه با دقت از قالب خارج می کنیم.در مرحله آخر پاستیل های شما آماده مصرف هستند. برای داشتن پاستیل هیا رنگارنگ می توانید از ژله با طعم های مختلف استفاده کنید. پاستیل ها را می توانید در ظرف در بسته به مدت یک ماه در یخچال نگهداری کنید.

 

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما