طرز تهیه پاستیل

بر خلاف سایر شکلات‌ ها و آبنبات ‌ها که تاریخچه‌ ی کهن دارند. پاستیل یک فناوری تازه در صنعت شکلات‌ سازی است. این تکنولوژی که از فرمولاسیون اولیه‌ ی پکتین و نشاسته گرفته شده است؛ اولین بار در اوایل دهه‌ ی 1900 در آلمان، توسط فردی به نام هانس ریگل، ابداع شد. هانس ریگل شرکت هاریبو (Haribo) را تاسیس کرد و اولین پاستیل‌ های خرسی را در سال 1920 ساخت. در دهه ‌ی 1980 هاربیو تولید پاستیل خرسی را در آمریکا آغاز کرد. سپس شرکت‌ های شکلات‌ سازی نیز محصولات مشابه آن را تولید کردند. پاستیل خرسی آغازی برای سایر پاستیل ‌ها از شرکت‌ هایی مانند هرشیز، براکس (Brach’s) و فارلیز (Farley’s) بود. در حال حاضر نیز پاستیل در شکل‌ های مختلف از مدل حیواناتی مانند: دایناسور تا رول ‌های میوه‌ ای وجود دارد. شاید جالب باشد بدانید بیش از نیمی از ژلاتین‌ های تولید شده در جهان صرف تهیه‌ ی پاستیل می‌ شود و این نشان می‌ دهد که چقدر پاستیل محبوب است.

دستورالعمل ساخت پاستیل معمولا توسط تکنسین ‌ها و شیمی ‌دان‌ های با تجربه تهیه می‌ شود. در واقع آنها با ترکیب مواد مختلف می‌ توانند ویژگی‌ های مختلف پاستیل را مانند بافت، طعم و ظاهر آن را تغییر دهند. به طور کل مواد اولیه ‌ی ساخت پاستیل شامل آب، ژلاتین، شیرین‌کننده‌ ها، طعم‌ دهنده ‌ها و رنگ‌ ها می‌ باشد. ماده ‌ی اصلی در تهیه‌‌ ی پاستیل ژلاتین است. ژلاتین پروتئینی است که از بافت حیوانات استخراج می‌ شود و وقتی در آب قرار می‌ گیرد، ژل‌ های غلیظی ایجاد می‌ کند. وقتی از ژلاتین به اندازه ‌ی کافی و مناسب استفاده شود، بافت پاستیل کاملا جویدنی و نرمی به خود می‌ گیرد. این ژل‌ ها دارای خاصیت برگشت‌ پذیری هستند و با گرم شدن ضعیف می‌ شوند پس به این ترتیب در دهان به سادگی ذوب می‌ شوند. بافت و مدت زمان حل شدن پاستیل در دهان را می‌ توان با میزان ژلاتین مورد استفاده در دستور آن، کنترل کرد.

۱- ژلاتین یک ترکیب بی‌ مزه و بی‌ بو و فاقد چربی است.

۲- از شیرین ‌کننده‌ ها و طعم‌ دهنده‌ ها برای طعم ‌دهی به پاستیل استفاده می‌ شود. از قند های مختلفی به عنوان شیرین‌ کننده استفاده می‌شود. ساکاروز، قند نیشکر یا چغندر و فروکتوز که به میزان قابل‌‌ توجهی شیرین ‌تر از ساکاروز معمولی است، از جمله قندهای مورد استفاده در پاستیل هستند.

۳- در ترکیب پاستیل از شربت ذرت نیز استفاده می‌ شود که از متبلور شدن قند ها و خراب شدن بافت پاستیل جلوگیری می‌ کند. شربت ذرت همچنین باعث شکل‌ و فرم دهی به این آبنبات ها می شود که به حفظ رطوبت و پایین آوردن هزینه‌ ها نیز کمک بسزایی می‌ کند.

شیرین بودن یکی از ویژگی‌ های پاستیل است و در تهیه ‌ی پاستیل از طعم‌ دهنده‌ های طبیعی یا مصنوعی نیز استفاده می‌ گردد تا پاستیل یک طعم منحصر به فرد داشته باشد. طعم ‌های طبیعی از میوه‌ ها، توت‌ ها، عسل، شیره ‌ی چغندر و شکر افزا به دست می‌ آید. تاثیر این طعم‌ ها را می‌ توان با طعم ‌دهنده ‌های مصنوعی بهبود بخشید.

 

پاستیل طرح دندان ببتو

پاستیل طرح دندان ببتو

پاستیل دندان فومی در معرفی شکل های پر فروش و جذاب پاستیل های اسپانیایی ویدال، می توان به پاستیل های شکل دندان اشاره کرد. این پاستیل ها نیز به نوبه خود در نمونه های پاستیل دندان فومی و یا دندان خون آشام تولید می شوند. در بسته بندی های ارائه شده وکیوم شده است. در خصوص پاستیل های دندانی، در بسته بندی های یک کیلویی از سطح فروش بالاتری برخوردار هستند و این مسئله به دلیل حاشیه سود بالاتر پاستیل های مذکور خواهد بود که مشتریان در مسیر خرید و سفارشات عمده خود می توانند از این طریق اقدام به خرید خود نمایند. پاستیل های دندانی با بیشترین تنوع از طریق نمایندگی رسمی وارد بازار ایران می شود که در مسیر فروش عمده آن نیز بهره گیری از فضای اینترنتی است که بهترین موقعیت خرید را فراهم می آورد. پاستیل ها عامل پوسیدگی دندان هستند که ژلاتین های آن خاصیت چسبندگی دارد و از آنجا که کودکان و‌خردسالان معمولا کمتر به بهداشت دهان و دندان اهمیت می‌ دهند، با مصرف این خوراکی‌ ها دچار پوسیدگی دندان می‌ شوند. حتما بعد خوردن پاستیل به فرزندان خود مسواک زدن را گوشزد کنید.

 

پاستیل نواری رنگین کمانی

پاستیل نواری رنگین کمانی

پاستیل نواری رنگین کمان تهیه شده از مرغوب ترین ترکیبات غیر تراریخته است. این پاستیل شامل، شکر، شربت گلوکز، طعم دهنده ها، رنگ های خوراکی و ژلاتین می باشند. وزن پاستیل نواری رنگین کمان، هرعدد آن 1/5 کیلوگرم است که به صورت کارتن 6عددی در بازار عرضه می گردد. پاستیل رنگین‌کمانی یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدار ترین پاستیل هایی هست که کوچک و بزرگ آن را دوست دارند. یکی از مهم ترین ماده که در تولید پاستیل ژلاتین است این موضوع است که از استخوان گاو بدست می آید. پاستیل به دلیل وجود ژلاتین منبع خوبی از پرتئین به میزان 80 درصد است. پاستیل بند های رنگین کمان که از آب میوه های واقعی تهیه شده اند که به صورت رنگین کمان در آمده است و همچنین طعم رنگ های آن متفاوت هستند. پاستیل رنگین کمانی محبوبیت زیادی در بین کودکان و بزرگسالان و خردسالان دارند و بخشی شناخته شده در صنعت شیرینی سازی می باشد. پاستیل ها به اشکال بسیار متنوعی موجود هستند که معمولاً به صورت تصاویر خرس، نوزاد یا رشته ای و یا حلقه ای و یا بند های رنگین کمانی را به تصویر کشیده شده اند.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما